سایت سرگرمی تفریحی

یوگا،بدنسازی نرم

خیلی‌ها به دلایلی نمی‌توانند در تابستان استخر بروند؛مثلا به این دلیل که اندام متناسبی ندارند یا بدن‌شان منعطف نیست یا چیزهای دیگری از این قبیل.این‌جوردلایل می‌تواند بهانه‌ای برای شرکت نکردن در بسیاری ورزش‌های دیگر نیز باشد.یوگا یکی از تمریناتی است که می‌تواند یکی از این بهانه‌ها را از شما بگیرد؛یوگا روشی برای افزایش انعطاف‌پذیری بدن شماست.

چند وضعیت قرارگیری بدن در تمرینات یوگا را در این مقاله توضیح می دهیم:

 

*وضعیت گربه و گاو:

ابتدا مثل گربه بشوید،یعنی دست و زانوی‌تان روی زمین باشد،نفس بکشید و ناحیه پشت‌تان را به صورت کمان درآورید و گردن‌تان را شل کرده و سرتان را پایین بیاورید.سپس مانند گاو شکم‌تان را به پایین بیاورید،نفس‌تان را بیرون بدهید،سرتان را بالا آورده و شانه‌های‌تان را باز کنید و قفسه سینه‌تان را به جلو ببرید.حرکت‌ها و وضعیت‌های قرارگیری گربه و گاو را ۱۰ تا ۱۵ بار به طور متناوب و پشت سر هم انجام دهید.این کار،ستون مهره‌ای شما را گرم و نرم و عضلات پشت ران‌تان را شل می‌کند و ضرب‌آهنگ مناسبی به تمرین شما می‌دهد.

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

* سلام خورشید

ابتدا راست و مستقیم بایستید. هردو پای‌تان کنار هم روی زمین قرار گیرد.شانه‌ها باز شده و ستون مهره‌ای را صاف و مستقیم نگه دارید.عمل دم انجام دهید و بازوهای‌تان را به صورت موازی و به سوی بالای سرتان بکشید.همان‌طور که عمل بازدم را انجام می‌‌دهید،به سمت جلو خم شوید و همانطور که نفس‌تان را بیرون می‌دهید،عضلات پشت و پشت ران را بکشید.دوباره عمل دم را انجام دهید و پشت خود را بالا بیاورید و هم ‌زمان بازوان‌تان را باز کنید و به صورت مستقیم تا بالای سرتان بالا بیاورید به طوری که انگشتان‌تان به هم برسند.گردن‌تان را به عقب ببرید و به بالا نگاه کنید و ستون مهره‌ای‌تان را صاف کنید و بکشید.سپس دستان‌تان را به آرامی پایین بیاورید و در وضعیت اولیه قرار بگیرید.این چرخه را ۵ بار تکرار کنید.

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

* وضعیت کبوتر

روی زمین بنشینید.پای راست خود را خم کنید و به طرف کشاله ران طرف راست بیاورید در حالی که پای چپ را بر حسب تحمل به پشت برده و در حالت کشش قرار داده‌اید.هرچه پاشنه پای راست به کشاله ران نزدیک‌تر باشد،کشش کمتر است.از دستان خود برای مراقبت از نیفتادن وزن بدن روی مفصل است.قفسه سینه‌تان را بالا ببرید و ستون مهره‌ای را صاف نگه دارید.تا زمانی که می‌توانید و راحتید،در این وضعیت بمانید.به حالت اول بازگردید و با سمت مقابل این کار را تکرار کنید.

 

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

* مثلث یا سه گوش:

طوری بایستید که پاهای‌تان باز باشد و به اندازه طول ۴ پا از هم فاصله داشته باشد. دستان‌تان را به صورت موازی با سطح زمین درآورید به طوری که کف دست‌تان، به سوی زمین باشد. پای چپ را ۴۵ درجه و پای راست را ۹۰ درجه بچرخانید. از ناحیه مفصل لگن به سمت راست خم شوید و دقیقا به سمت پای راست‌تان به طرف زمین بیایید و دست چپ را از بالای سرتان به سمت پایین بیاورید، یعنی به سمت پای راست. به اندازه ۴ یا ۵ نفس در این وضعیت بمانید و بعد از صاف کردن پشت‌تان، همین کار را برای سمت چپ انجام دهید.

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

دستـه: گوناگون
نـويسنـده: sorna
تـاريـخ: مرداد ۲۲ام, ۱۳۹۲
بدون ديدگاه

ارسال نظر (نظرات ارسال شده: بدون دیدگاه)

*

code

تبليغـــات متنـــي
خرید هاست ارزان